Foreverlagret påfyllt
Fick hem min efterlängtade beställning från Forever häromdagen!
Min älskade dunk tog slut för flera dagar sen, men nuuuu kan jag klunka på igen! 
Det gamla vanliga som jag absolut inte kan leva utan:
Aloe Vera Gel som jag druckit varje dag i snart 4 år
Tandkräm med aloe vera och utan flour (eftersom flour är giftigt och aloe veran fungerar bättre än flour)
Deodorant utan aluminium, alltså inte farlig eller cancerframkallande
Shampoo/balsam som gör att jag bara behöver tvätta håret var fjärde dag.
 
Nytt i Sonya-samlingen!
Aloe Deep-Cleansing Exfoliator
En mild ansiktspeeling som rengör och avlägsnar smuts ordentligt. Man känner sig silkeslen efteråt, speciellt när den används tillsammans med tonern och dagcremen. Ska användas ca två ggr/veckan och den ska masseras in i ca 2-3 min. 
 
Flawless Mineral Makeup
Mineralpuder som man jobbar in i huden. Resultatet blir superlen hy och den håller sig matt hela dagen.
Aloe Veran i pudret är även vårdande och hjälper huden att läka snabbare om man, som jag, har lite finnar och plitor ibland. Har använt denna i perioder innan, men nu har den fått ett nytt och stiligare utseende!
#1 - Kusin Jennie

Hur tycker du deon funkar? Jag har testat en uppsjö olika aluminiumfria deo men hittills inte hittat någon jag gillar, tyvärr. Kanske för att jag svettas en del men är allergisk mot att lukta svett.

Svar: Aluminiumet är ju det som gör deon antiperspirant. Så deos utan aluminium håller ju inte torrt på samma sätt. Men med den här luktar man iaf fräscht! Ibland behöver jag bättra på under dagen beroende på hur tuff dag jag haft ;-) Sen ska man komma ihåg att när du byter från aluminium till deo utan så kommer det bli som en "utrensningsperiod". Eftersom man hela tiden stänger inne svettet med aluminium så blir det ju kvar där inne. När du då slutar med aluminium så börjar kroppen göra sig av med allt slagg som samlats och man kan då känna sig ofräschare än vanligt i början. Men jag trivs med den här deon för den doftar neutralt och ger inga fläckar på kläderna :-)
Helena Parkeborn

#2 - Jennie

Ja jag vet. Försöker använda så mycket naturliga och helst ekologiska produkter som möjligt. Men just deo är mitt största dilemma. Jag testade olika aluminiumfria deodoranter under ett halvår. Tycker att kroppen borde ha vant sig under den perioden. Men jag stog inte ut med mig till slut. Tyckte att jag ständigt luktade svett 😕

Svar: Åh, då är det ju inte så lätt. Ja under ett halvår borde ju kroppen ha vant sig.. Du kanske helt enkelt får göra ett undantag med deo och använda den som du tycker fungerar bäst vad det än är för märke :-)
Helena Parkeborn

#3 - Jennie

Ja det är precis vad jag gör nu. 😊 Kanske får inse att jag är en svettbomb som får välja mellan gift eller stank 😂
Ha en bra helg!

Svar: Hahah du kanske är så ungdomlig att inte ens puberteten har lämnat dig kära kusin 😉 Hälsa familjen!
Helena Parkeborn